Článek
Jedním z důvodů pro tento krok je podle něj sjednocení receptury se značkou podobných čokoládových bonbonů Smarties. „V testu, kdy jsme lidem dali ochutnat obě varianty složení (původní i nové), zjistili jsme, že jim obě chutnají a jsou pro ně stejně akceptovatelné,“ vysvětlil Kicina.
„Zároveň dojde ke zlepšení nutričního profilu výrobku – snížení obsahu cukru, zvýšení obsahu mléka a čokolády a použití certifikovaného kakaa,“ dodal.
Nestlé koupilo za 152 miliard práva na prodej kávy Starbucks
Druhým důvodem je optimalizace výroby a snížení nákladů na údržbu výrobních technologií.
Nestlé očekává lepší využití kapacit v hamburské továrně. Ta podle Kičiny dostačuje na výrobu těchto bonbonů pro celou EU.
Český závod to neumí bez plastů
„Navíc má závod technologii balení lentilek do papírových obalů a přispěje k plnění závazků Nestlé týkajících se snižování plastového odpadu bez větších investic. Obaly některých formátů dnes mají plastové součásti,“ doplnil mluvčí.
V českém závodě prý Nestlé nedisponuje technologií, která by plastové součásti umožnila nahradit papírovými.
Zaměstnance, kteří se aktuálně podílejí na výrobě lentilek v Česku, výrobce přesune na jiné výrobní linky ve stejné továrně. V českém závodě Sfinx v Holešově kromě toho bude nicméně i nadále probíhat balení nejpopulárnější 28gramové varianty lentilek.
Lentilky se v českých zemích začaly vyrábět již v roce 1907. Společnost Nestlé v Česku provozuje továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov. Mezi její tuzemské značky patří například Orion, Studentská pečeť, Margot nebo Kofila.