Článek
Na tuzemský trh směřovalo celkem 24 950 vozidel, tedy o 10,2 procenta více než v předchozím roce, a 328 820 aut automobilky vyvezly, což je meziroční nárůst o 33,4 procenta.
Největší Škoda Auto zvýšila výrobu o 42,4 procenta na 231 652 aut, nošovický Hyundai vyrobil 88 300 vozidel, tedy o 18,8 procenta meziročně více, kolínská Toyota zvedla produkci o 5,2 procenta na 33 818 osobních aut.
„Byť situace v dodavatelském řetězci nadále není jednoduchá a výrobní kapacity jednotlivých komponent bude zapotřebí znovu vybalancovat s trvající poptávkou po vozidlech, vnímám pozvolný návrat k rovnovážnému stavu. O to více je důležité předejít kontraproduktivním regulatorním zásahům do trhu, které hrozí například v případě přijetí normy Euro 7 v její stávající podobě,“ uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn.
Volkswagen vyzval k více než ročnímu odkladu normy Euro 7
V prvním čtvrtletí bylo v Česku vyrobeno 1101 autobusů, což byl meziroční pokles o 11,6 procenta. Z toho 57 autobusů bylo určeno pro tuzemský trh a zbylých 1099 bylo exportováno. Ve vysokomýtském Iveco CR bylo vyrobeno 1025 vozů, tedy o 9,7 procenta méně než v loňském roce. SOR Libchavy vyrobil 71 autobusů, což bylo o 22,8 procenta meziročně méně.
Společnost Tatra Trucks, která je mezi členy sdružení jediným výrobcem nákladních vozidel, vyrobila v prvním čtvrtletí 361 vozidel, tedy o 59 kusů více než ve stejném období loňského roku. Celkem 284 aut Tatra vyvezla.
Týnecká Jawa vyrobila 183 motocyklů, tedy o 495 kusů méně než v minulém roce. Z celkové produkce bylo na českém trhu umístěno 88 motocyklů této značky.
Mezi lednem a březnem tuzemští výrobci vyrobili 4607 přívěsů a návěsů všech velikostí, tedy o 18,6 procenta meziročně méně. Společnost Agados vyrobila 4038 přívěsů do 3,5 tuny, což je pokles o 18,8 procenta. Firma Schwarzmüller vyrobila 434 velkých přípojných vozidel, tedy o čtvrtinu méně než ve stejném období loni. Naopak společnost Panav zvýšila produkci o 21,6 procenta na 135 přívěsů a návěsů.