Článek
Největší Škoda Auto ve svých českých závodech vyrobila 749 579 automobilů, tedy o 17,4 procenta méně než v roce 2019. Ke zmírnění dopadů přispělo zvýšení jejího tržního podílu na trzích EU, růst odbytu v Rusku nebo Turecku.
V nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech klesla výroba o 22,9 procenta na 238 750 vozidel.
Kolínské TPCA i kvůli přípravě rozšíření závodu klesla produkce o 21,7 procenta na 164 572 vozidel.
Loňský rok silně poznamenala globální pandemie nemoci covid-19. Zejména na jaře došlo k prudkému poklesu poptávky po automobilech. Vedle uzavření autosalonů byla v důsledku narušení dodavatelských řetězců zasažena i výroba.
V EU se loni prodalo o čtvrtinu nových vozů méně
„Uplynulý rok byl pro většinu společností v českém i celosvětovém autoprůmyslu velmi složitý. Všichni bez výjimky jsme byli konfrontováni se situací, která v naší novodobé historii nemá obdoby,“ uvedl k tomu prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar.
Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) také v úterý zveřejnilo data o loňských registracích osobních vozů.
Vyplývá z nich, že prodej nových osobních aut v Evropské unii se loni v důsledku opatření proti šíření globální pandemie covid-19 propadl o rekordních 23,7 procenta na 9,94 milionu vozů. V absolutních číslech se jedná o propad o zhruba tři miliony prodaných vozů.