Článek
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto zvýšila produkci o 34,4 procenta na 375 981 aut, z toho bylo 11 procent bateriových vozů. V nošovickém závodě Hyundai bylo vyrobeno 145 200 vozidel, tedy o 7,7 procenta víc než ve stejném období loni.
Podíl elektromobilů a plug-in hybridů byl 21 procent. A kolínská Toyota zvýšila produkci o 10,9 procenta na 74 399 automobilů. Z toho 53 procent byly hybridy.
„Oživení trhu a lepšící se situace v dodavatelských řetězcích se pozitivně odráží i v tuzemské výrobě osobních vozidel. Ta tak i nadále pokračuje v růstovém trendu a svými pětiměsíčními i květnovými údaji atakuje předkrizové hodnoty z roku 2019,“ uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
„Nižší výrobní výsledky v segmentu autobusů a motocyklů, způsobené cyklickým charakterem objednávek a přetrvávajícím nedostatkem řady komponent však potvrzují, že s dopady rozkolísané situace několika posledních let budeme muset počítat i v průběhu roku 2023,“ dodal.
Produkce autobusů klesla o 223 na 1883 vozidel. Ve vysokomýtském Iveco CR bylo vyrobeno 1756 autobusů, tedy o 6,6 procenta méně než ve stejném období loňského roku. SOR Libchavy vyrobil v prvních pěti měsících 119 autobusů.
Také tradiční výrobce motocyklů Jawa Moto zaznamenal pokles výroby způsobený zejména nasycením trhu úspěšným modelem Pérák v minulém roce. Od ledna do konce května sjelo z výrobní linky této značky 325 motocyklů, tedy meziročně o 68 procent méně.