Článek
„Podle zákona má spotřebitel právo vrátit zboží zakoupené online do 14 dnů od převzetí bez udání důvodu. Odstoupení od smlouvy je možné udělat jakýmkoliv jednoznačným prohlášením, tedy mailem, vzorovým formulářem nebo poštou,“ uvedla Karolína Houžvičková z advokátní kanceláře eLegal.
I když kamenným prodejnám zákon možnost vrácení zboží neukládá, mnohé z nich to umožňují. Podmínky je ovšem potřeba vždy dopředu ověřit.
„Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i bez zabalení zboží do původního obalu,“ uvedla partnerka advokátní kanceláře GT Legal Veronika Odrobinová. Obchodník ale může požadovat úhradu za případné snížení hodnoty zboží, pokud bylo užíváno nad rámec vyzkoušení.
Zákazník má právo reklamovat jakékoliv vady, které se projeví během dvou let. „V prvním roce musí být případné zamítnutí reklamace i odborně odůvodněno, ideálně znaleckým posudkem. Postačí ale i vyjádření od servisu prodávajícího. Jinak není reklamace řádně vyřízena a spotřebitel může odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny,“ uvedla ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
Na vyřízení reklamace má obchodník 30 dnů. „V případě nedodržení termínu musí vrátit zákazníkovi plnou cenu. Pokud byla reklamace uznána, má spotřebitel nárok i na úhradu poštovného,“ dodala Houžvičková.