Článek
Problém podle iDnes spočívá v tom, že výzva soudu, aby se Volkswagen obhájil, byla psána česky. Evropská pravidla však říkají, že má být psána v jazyce obžalovaného, což je v tomto případě němčina.
Právě tím v odvolání německý koncern argumentoval. Odvolací soud mu dal za pravdu. Právník Volkswagenu Robert Němec rozhodnutí uvítal.
Poškozené klienty zastupuje sdružení Safe Diesel.
Safe Diesel rozšíří žalobu na VW kvůli manipulaci se softwarem o dalších 1900 lidí
Odškodnění se domáhají stovky tisíc vlastníků dotčených vozidel v celé Evropě. V USA vyplatil Volkswagen majitelům odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (111 až 218 tisíc korun). Nabídl jim rovněž opravu či zpětný odkup jejich vozu. V Německu koncern VW akceptoval pokutu ve výši jedné miliardy eur.
Emisní aféra trvá téměř čtyři roky
Emisní aféra Volkswagenu vypukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]
Němci obvinili šéfa Volkswagenu Diesse a exšéfa Winterkorna kvůli emisní aféře
S Američany se Volkswagen na začátku roku 2017 domluvil na urovnání sporu. V rámci dohody automobilka přiznala vinu ohledně porušení některých ustanovení amerického práva a má zaplatit 4,3 miliardy dolarů (zhruba 88 miliard korun). [celá zpráva]