Článek
Složité struktury řízení, špatná manažerská rozhodnutí, například špatně odhadnuté investice do elektromobilů, klesající příjmy z Číny a ochromující německá byrokracie. To jsou hlavní problémy, kterým Volkswagen čelí.
Automobilka doplácí také na slabou provozní marži. Ta se snížila na 3,6 procenta, což je nejnižší hodnota za poslední čtyři roky, uvedla agentura Reuters.
Škodovka si polepšila
Ne všechny značky v koncernu jsou ale na tom tak špatně jako VW. Kromě hlavní značky byly ve středu zveřejněny také výsledky Škody Auto. Její provozní zisk v prvních třech čtvrtletích letošního roku naopak vzrostl o více než třetinu na 1,699 miliardy eur (zhruba 43 miliard Kč) z 1,260 miliardy eur ve stejném loňském období.
Lepší byly také tržby společnosti, které se zvýšily na 20,399 miliardy eur z 19,659 miliardy před rokem.
VW i Německo potopil jejich oslnivý úspěch, usuzuje americký deník
Volkswagen je momentálně ve střetu s odbory, protože vedení chce začít šetřit až miliardy eur ročně. V pondělí vyšlo najevo, že plánuje zavřít minimálně tři německé továrny, snížit mzdy a propustit desítky tisíc zaměstnanců, což je pro podnikovou radu nepřijatelné. Její šéfka Cavallová pohrozila, že jednání s vedením automobilky přeruší a zahájí stávku.
Další jednání mezi Volkswagenem a německým odborovým svazem IG Metall má začít ve středu, připomněl Reuters.
Odbory mají ve Volkswagenu silné postavení. Polovinu křesel v dozorčí radě společnosti drží zástupci zaměstnanců a německá spolková země Dolní Sasko. Ta vlastní 20procentní podíl a často straní právě odborovým orgánům.
Koncern VW zaměstnává po celém světě přibližně 650 tisíc lidí, z toho téměř 300 tisíc v Německu. Pro samotnou značku Volkswagen pracuje v Německu 120 tisíc lidí, přičemž polovina je zaměstnána v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Na domácím trhu koncern provozuje celkem deset továren.