Hlavní obsah

Volkswagen se nebrání prodeji nadbytečných výrobních linek čínské konkurenci

3:10
3:10

Poslechněte si tento článek

Německý automobilový koncern Volkswagen je otevřen možnosti, že by čínské automobilky převzaly jeho nadbytečné výrobní linky v Evropě. Informoval o tom server Financial Times s tím, že společnost by partnerstvím s čínskými výrobci elektromobilů, kteří chtějí na starém kontinentu rozšiřovat své působení, mohla vyřešit problémy s klesající poptávkou.

Foto: Schuldt Sina, ČTK

Ilustrační foto

Článek

Volkswagen už delší dobu řeší přebytečnou výrobní kapacitu v důsledku nižší poptávky po svých autech a zároveň rostoucí konkurenci ze strany čínských společností, které pokukují po jeho evropských továrnách. Manažeři Audi a stejnojmenné vlajkové lodi VW nyní prohlásili, že by si s těmito výrobci uměli představit spolupráci.

„Určitě to je myslitelné,“ řekl Financial Times Gernot Döllner, generální ředitel Audi. Takový krok by podle něj snížil vstupní bariéru těchto konkurentů do Evropy. „Věřím ve volný obchod,“ dodal.

Audi už se v Číně spojilo s tamním výrobcem SAIC při výrobě elektromobilů. Díky této spolupráci tak lépe osloví místní spotřebitele, a právě takový typ spolupráce si Döllner dokáže představit i v Evropě.

Myšlenku, že čínští výrobci automobilů převezmou nečinné výrobní linky v německých závodech společnosti, nevyloučil ani David Powels, finanční ředitel značky VW. „Jsme otevřeni diskusi na jakékoliv téma s jakýmkoliv partnerem. V dynamickém světě musíte mít všechny možnosti otevřené,“ uvedl.

Odbory odmítají zavírání továren

Zástupci hlavní značky VW se v rámci jednání o úsporných opatřeních koncem loňského roku dohodli s odbory na snížení výrobní kapacity v Německu. Ve hře byl i drastičtější plán, který počítal s uzavřením nejméně tří továren v zemi. Proti tomu se ale odbory hlasitě vymezily.

Uzavření některých výrobních linek, nikoliv tedy celých závodů, znamená, že značka VW, která co do objemu představuje zhruba polovinu všech prodejů koncernu, má do roku 2030 snížit svou roční výrobní kapacitu zhruba o 730 tisíc vozů z přibližně půldruhého milionu, uvedla automobilka.

Továrny VW budou nově také muset dosáhnout nových nezveřejněných cílů v produktivitě, aby si zbývající kapacitu udržely. Pokud cíle nesplní, budou zvažovány pro „alternativní využití“, což by mohlo zahrnovat i nabídnutí k prodeji, uvedl list Financial Times.

K ukončení výroby aut už směřuje továrna v saských Drážďanech, pro niž se nyní hledá nový výrobní program. Pro továrnu v dolnosaském Osnabrücku pak koncern podle dohody s odbory musí po roce 2027 nalézt nového investora.

A zde vidí šanci právě někteří čínští výrobci, kteří by převzetím těchto výrobních kapacit posílili svou přítomnost v Evropě.

Výběr článků

Načítám