Článek
Zprávu o hospodaření za loňský rok měl Volkswagen zveřejnit 10. března, valná hromada skupiny byla původně stanovena na 21. dubna. Společnost bude později informovat o nových termínech.
Kvůli skandálu s obcházením emisních testů u naftových vozů zůstávají zatím podle Volkswagenu nevyřešené otázky "výpočtů hodnot souvisejících s otázkou dieselových emisí".
Společnost také podle tiskových agentur sdělila, že zjištění z interního vyšetřování okolností skandálu a otázky zodpovědnosti za něj nadále hodlá zveřejnit ve druhé polovině dubna.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Volkswagen pak přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do miliónů aut po celém světě. Počátkem roku podalo americké ministerstvo spravedlnosti na Volkswagen kvůli těmto manipulacím civilní žalobu.