Článek
Volkswagen podobně jako další zahraniční automobilky reaguje na propad ruského automobilového trhu, který se stal obětí klesající ruské ekonomiky a devalvace rublu.
Volkswagen v Kaluze od dubna do července zavede čtyřdenní pracovní týden. Po celý květen se zde bude pracovat na dvě směny namísto dosavadních tří a celá výroba v závodě bude přerušena na dva týdny od 5. května.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
V Rusku skončil Seat a Opel
Volkswagen přerušil výrobu aut v Kaluze už v září a poté na počátku listopadu, aby přizpůsobil objem výroby situaci na ruském trhu. Prodej aut v Rusku loni klesl o více než deset procent a v prvních dvou měsících tohoto roku padá ještě podstatně rychlejším tempem.
Z výrobních linek v Kaluze sjíždějí modely Volkswagenu Polo a Tiguan. Vyrábějí se zde také modely Škoda Fabia a Octavia.
Volkswagen se už dříve rozhodl, že v Rusku ukončí prodej vozů španělské značky Seat. Největší americká automobilka General Motors minulý týden oznámila, že z ruského trhu stáhne svou německou značku Opel a ukončí výrobu ve své petrohradské továrně.