Článek
Zákazníci budou moci volit mezi koncernovými značkami Audi, Seat, Škoda a Volkswagen. K sešrotování mohou odevzdat vozy s typem motoru, který plnil překonané evropské emisní normy Euro 1 až 4. Majitelé vozů ze 14 německých měst s obzvlášť znečištěným vzduchem obdrží ještě zvláštní příplatek.
Cílem Volkswagenu je zabránit hrozícím zákazům vjezdu naftových vozidel do center měst. Německý automobilový průmysl je od vypuknutí skandálu kolem podvodů s měřením výfukových plynů v roce 2015 pod silným tlakem.
Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210 tisíc starších naftových vozů.
Ve čtvrtek oznámenou iniciativu již zkritizovala šéfka strany Levice Katja Kippingová. „Jedná se o další pokus autokoncernů vytřískat ze svého milionového dieselového podvodu ze zákazníků další kapitál,” prohlásila politička. „Kdo si nové auto dovolit nemůže, má tak či tak smůlu,“ dodala předsedkyně strany.