Článek
Pokud by skutečně Volkswagen zavřel některé své továrny na domácím trhu, jednalo by se o bezprecedentní krok – stalo by se tak vůbec poprvé za 87letou historii společnosti, napsala agentura Bloomberg s tím, že podnik by se tímto dostal do velkého boje se silnými odbory.
Program jistoty
Možná opatření, jež cílí na hlavni značku Volkswagen a její osobní automobily, ale časem i na další subjekty celého koncernu, zahrnují mj. snahu ukončit dohodu společnosti s odbory ohledně jistoty pracovních míst až do roku 2029. Tzv. program jistoty zaměstnanosti platí ve firmě už od roku 1994, uvedla agentura Reuters.
Automobilka považuje jeden velký výrobní závod automobilů a jednu továrnu na součástky v Německu za zastaralé, konstatovala podniková rada.
Německá ekonomika je stále v krizi, firmy nevidí budoucnost růžově
„Situace je extrémně napjatá a nelze ji překonat jednoduchými opatřeními ke snížení nákladů,“ uvedl v písemném prohlášení šéf značky VW Thomas Schäfer, který před několika lety působil i v čele Škoda Auto, jež je součástí koncernu.
„Do Evropy se tlačí noví hráči“
„Ekonomické prostředí se stalo ještě těžším a do Evropy se tlačí noví hráči. Německo jako hospodářská lokalita v konkurenceschopnosti stále více zaostává,“ přiznal generální ředitel koncernu Oliver Blume v prohlášení pro vedení podniku.
Značka Volkswagen, která tvoří většinu prodejů celého koncernu, je první, které se budou snahy o snížení nákladů týkat. Cílem je do roku 2026 ušetřit 10 miliard eur (téměř 250,4 miliardy Kč). Automobilka se snaží zefektivnit své výdaje, aby přežila přechod na elektromobilitu.
Koncern VW zaměstnává po celém světě přibližně 650 tisíc lidí, z toho téměř 300 tisíc v Německu. Polovinu křesel v dozorčí radě společnosti drží zástupci zaměstnanců a německá spolková země Dolní Sasko. Ta vlastní 20procentní podíl a často straní odborovým orgánům, dodal Bloomberg.