Hlavní obsah

Volkswagen: Když zakážou diesely, odkoupíme je zpět

Německá automobilka Volkswagen nabídne kupcům nových naftových vozů, že odkoupí jejich automobily zpět v případě, že německá města zavedou zákaz jejich provozu. Oznámila to ve čtvrtek podle agentury Reuters firma, která se tak snaží bojovat s poklesem poptávky po naftových vozech. Nabídka se má týkat i škodovek.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Jenom v USA skladuje Volkswagen 300 tisíc dieselůVideo: Reuters

Článek

U hlavní značky VW se bude nabídka vztahovat na automobily koupené v období od začátku dubna do konce letošního roku. Zákazník bude moci požádat o zpětný odkup za aktuální hodnotu vozu, pokud město, ve kterém žije či pracuje, během tří let od pořízení automobilu zakáže jeho provoz.

Zpětný odkup bude nicméně podmíněn tím, že si zákazník zároveň v rámci značky koupí jiný automobil, na který se zákaz nebude vztahovat.

U české značky Škoda se bude nabídka vztahovat na automobily pořízené v období od začátku dubna do konce června, platit bude čtyři roky od koupě vozu, napsala agentura Reuters.

Německý soud otevřel cestu k zákazům dieselů

Spolkový správní soud v Lipsku koncem minulého měsíce rozhodl, že německá města mají právo zakázat ve svých ulicích jízdu starších naftových aut. Zákazy, které mohou být časově a místně omezené, se podle ochránců životního prostředí z organizace Deutsche Umwelthilfe, která případ iniciovala, do budoucna mohou týkat až několika desítek měst. [celá zpráva]

Čistota ovzduší se sice ve Spolkové republice postupně zlepšuje, asi 70 německých měst ale stále ještě překračuje povolené maximální koncentrace oxidu dusičitého. Limity, k jejichž překračování nejvíce přispívají právě diesely, se mají dodržovat už od roku 2010.

Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře Volkswagenu kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i zhruba 1,2 miliónu vozů značky Škoda.

Související články

Žaloby za emise majitele aut moc nelákají

Češi už jsou opatrnější. Po fiasku, kterým v roce 2014 skončily hromadné žaloby na vracení bankovních poplatků, těmto žalobám už moc nevěří. Nejnověji to...

Výběr článků

Načítám