Článek
Volkswagen hodlá zvýšit rozdíly mezi vozy, které vyrábějí jeho dva společné podniky v Číně. Automobily z těchto továren jsou si totiž často velmi podobné a tak si navzájem konkurují. Volkswagen má při výrobě ve společných podnicích vždy jiného čínského partnera. Na druhou stranu by měly podniky zlepšit kooperaci při společných nákupech součástek, což povede ke snížení nákladů.
Německá automobilka přišla do Číny před 21 lety, tedy o hodně dřív než její konkurenti. Velmi dlouho vládly trhu její modely Santana a Audi. Během posledních několika let ale konkurence vzrostla a v Číně se začala vyrábět auta všech předních světových značek.
Firma ale zareagovala na tržní situaci, kdy se nejednou objevilo v Číně více modelů a za lepší ceny, příliš pomalu a její tržní podíl spadnul z 50 procent v 90. letech 20. století na současných 18 procent. Chce proto v rámci podpory prodeje snížit ceny vozů až o 13,7 procenta.
Volkswagen a jeho čínský partner Shanghai Automotive Industry oznámily, že od poloviny 2008 začnou s výrobou hybridního vozu. Od roku 2007 by tento společný podnik měl vyrábět vozy značky Škoda.