Článek
Volkswagen dosud s čínskou JAC spolupracuje v rámci joint venture v oblasti elektromobilů, žádné její akcie nevlastní. Podle zdrojů hodlá o prodeji jednat s největšími polostátními akcionáři, kteří drží kolem 40 procent akcií JAC. Pětinu ovládá místní vláda a zbytek akcií se obchoduje na pekingské burze.
Čína je největším automobilovým trhem světa, kvůli znečištěnému ovzduší ve městech tam rychle roste právě poptávka po elektromobilech.
Transakcí by koncern VW, kterému patří také Škoda Auto, následoval krok svého rivala BMW. Ten se už loni v říjnu dohodl, že nad svým hlavním společným podnikem v Číně Brilliance China Automotive Holding získá kontrolu za 3,6 miliardy eur (92 miliard korun). Zvýšit podíl ve své čínské partnerské firmě BAIC Motor plánuje i další německá automobilka Daimler.
Zahraniční firmy dříve čínské podniky nesměly ovládat. Čínská vláda ale loni tato omezení zrušila pro firmy, které vyrábějí plně elektrická a hybridní auta, v následujících letech mají padnout omezení i pro výrobce dalších typů vozů.
Volkswagen plány na dotaz Reuters jasně nepotvrdil, ale ani nepopřel. Uvedl, že „v současné době zkoumá všechny možnosti, jak dlouhodobě v Číně uspět“.