Článek
Prezident Hospodářské komory Jaromír Drábek podobnou inciativu přivítal, podle jeho slov ale záleží na tom, jak vše bude fungovat v praxi. Například o zřízení takových kanceláří začala vláda jednat poprvé už loni v únoru, výsledky jsou ale patrné až teď.
Podle Drábka však celý systém zjednodušení začne fakticky pracovat až od roku 2007. "Stejně nepružný přístup je vidět i u dalších kroků, jež mají vést k odbourávání administrativních překážek," řekl prezident komory.
Registrační místa od letošního února poskytují podnikatelům informace o dalších zákonných povinnostech spojených s úkonem, který činí na živnostenském úřadě. Podnikatel zde také získává kontakty na jednotlivé úřady a pro provedení základních registrací a ověření zde dostane potřebný formulář.
Nyní podnikatelé jen obíhají úřady
Pokud si člověk chce nyní založit firmu, není to nic jednoduchého. Postupně musí vyplnit několik formulářů na živnostenském úřadu, finančním úřadu a správě sociálního zabezpečení. Počet formulářů se odvíjí od počtu zaměstnanců firmy, nebo od toho, zda je příjem z podnikání hlavním příjmem.
Budoucí podnikatel vyplňuje do všech formulářů prakticky totéž. Nově by si úřady měly tyto formuláře mezi sebou poslat, místo toho, aby podnikatel musel na každý zvlášť přijít.