Hlavní obsah

Vláda opět odložila návrh na regulaci výprodejů

PRAHA

Kabinet ve středu opět o dva týdny odložil projednávání novely zákona o regulaci reklamy. Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban v ní chtěl po zkušenostech s letošními povánočními výprodeji v Carrefouru obchodům nařídit, aby uváděly, kolik zlevněného zboží dají do prodeje.

Foto: NPÚ

Kunětická hora

Článek

Vláda měla novelu původně na programu už v únoru. Už tehdy ji ale odložila. Ministr se dušoval, že chce, aby byla projednána co nejrychleji. Některým ministrům ale vadily její části. Novela už údajně neobsahuje pasáž, kvůli níž původně vznikla - tedy podmínku, aby obchody uváděly, kolik zlevněného zboží mají na skladě.

Resort tím chtěl zabránit, aby se neopakovala situace z ledna, kdy řetězec Carrefour nabízel za velmí nízké ceny především elektroniku, když pro ni zákazníci přijeli, vyšlo najevo, že zlevněného zboží je k dispozici jen několik kusů ve všech jeho obchodech v ČR.

Obchodní řetězce se návrhem zákona nesouhlasily, podle nich je dostatečná už současná norma. Řetězce v letácích uvádějí, jak dlouho sleva na konkrétní zboží trvá a upozorňují na fakt, že je jen do vyprodání zásob.

Kromě přípravy normy poslal ministr Urban do řetězců i kontrolory České obchodní inspekce. Ti v obchodech zjistili desítky prohřešků. [celá zpráva] V letacích například nabízely zlevněné výrobky, které ale ve skutečnosti ve slevě nebyly.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám