Hlavní obsah

Vinařskému fondu splaskla „Bublina“

Měl to být symbol, podporující prodej sektů a perlivých vín u nás. Vinařský fond, hospodařící s prostředky z prodeje vína, chtěl kampaní přilákat lidi k domácí produkci. Je z toho však ostuda, Vinařský fond si totiž nezaregistroval symbol kampaně, název „Bublina“.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Název vybrala rada Vinařského fondu. V první polovině října se objevila v médiích informace o tom, že z návrhů reklamních specialistů si Vinařský fond vybral provedení názvu, které má pomoci prodeji sektů a perlivých vín. Nová značka má zastřešit tento segment vín, aby pod jednotným označením lépe čelil tlaku dovozové produkce – zejména konkurenční Prosecco zabírá velkou část prodeje u nás.

„Bublina“ má poskytnout podporu pro domácí vína s bublinkami pocházejícími z přírodního kvašení (sekty), ale i uměle přidanými sycením plynem (perlivá vína). Problém je, že ve chvíli, kdy se 9. října objevila informace o záměru a jeho názvu, neměl Vinařský fond označení „Bublina“ zaregistrované. Žádost o registraci podal až 26. října, kdy už na Úřadu průmyslového vlastnictví tři dny ležela jiná žádost.

„Bublina“ prý není jediná

Podle ředitele Vinařského fondu Zbyňka Vičara je „Bublina“ pouze jednou z variant názvu. V zásobě mají i jiné, včetně grafického zpracování. „U varianty „Bublina“ jsme čekali na dopracování grafiky, protože podle právníků by při podání jen slovní známky na devadesát procent hrozilo zamítnutí kvůli přílišné obecnosti,“ řekl.

Foto: web Úřadu průmyslového vlastnictví

Bublina podnikatele Jana Horešovského v žádosti ze dne 23. října

Vína se letos na Moravě vyrobí až o pětinu méně

Ekonomika

„Projekt není o názvu, ale o obsahu – zaštítit moravské šumivé a perlivé víno jednou komerční značkou. A je úplně jedno, jestli to bude „Bublina“ nebo třeba „pampeliška“ (když to přeženu). Projekt se realizovat bude určitě. Buď se budeme vysilovat právními bitvami, nebo přijdeme s jiným názvem – nápadů na název značky máme spoustu,“ napsal na sociální sítě hejtman Jan Grolich. Právu vzkázal, že zastává názor ředitele fondu.

Jan Horešovský, který ve firmě Vinograf provozuje e-shop s vínem a vinné bary, požádal o registraci „Bubliny“ 23. října. „Byl to přirozený vývoj, kterým jsem dospěl k této myšlence,“ říká s tím, že o záměru Vinařského fondu nevěděl. Značku chce použít pro bar specializovaný na prodej šumivých vín. S představiteli fondu je ochoten jednat. Zda je v plánu jednání o přenechání značky, ale Vičar nepotvrdil. „O dalším postupu rozhodne Rada Vinařského fondu,“ řekl. „Nikdo mě dosud neoslovil,“ potvrdil Horešovský.

Foto: web Úřadu průmyslového vlastnictví

Bublina Vinařského fondu v žádosti ze dne 26. října

Utratili čtvrt milionu

„Příprava variant grafiky značky stála čtvrt milionu a dále s nimi pracujeme. Marketingovou komunikaci plánujeme poté, co budeme mít známku patřičně právně ošetřenou a seznámíme s ní vinaře, aby už od počátku propagace byla vína splňující kritéria nové značky v dostatečném množství na trhu. Zatím jsme do marketingu neinvestovali nic,“ řekl Vičar. Proč se informace objevila v médiích před registrací názvu, nekomentoval.

Vinařský fond inkasuje od výrobců vína padesát haléřů z každého litru vína a 350 korun za hektar vinice. Ročně hospodaří zhruba s osmdesáti miliony korun. Početná skupina vinařů dlouhodobě kritizuje nejen hospodaření fondu, ale i jeho samotnou existenci.

Moravské ryzlinky patří k nejlepším vínům z této odrůdy na světě

Lifestyle
Související témata:

Výběr článků

Načítám