Článek
Největší počet mimořádných událostí v souvislosti s nedělní vichřicí zaznamenali železničáři na Vysočině, v severních a v jižních Čechách. Ani Morava ale nezůstala ušetřena komplikací, dodala Šubová. Celkem zaměstnanci správy železnic odstranili z kolejiště na dvě stovky spadlých stromů, některé z nich pádem poškodily elektrické vedení.
Nejhorší situace panovala na železnici v pondělí ráno, kdy v jeden okamžik bylo mimo provoz téměř 30 železničních tratí. Hlavní tratě se podařilo zprovoznit do pondělní páté hodiny ranní.
Vichřice Herwart způsobila na železnici největší komplikace po ledovkové kalamitě z prosince 2014. Ta zastavila na tratích na 120 vlaků, ve kterých uvázlo zhruba 20 tisíc cestujících. České dráhy tehdy uvedly, že je námraza, kvůli které nejezdily elektrické lokomotivy, vyšla na zhruba 18 miliónů korun. Z toho jen 15 miliónů korun představovaly ušlé tržby a kompenzace cestujícím. Náklady na kompenzace cestujícím za nedávnou vichřici dosud dopravce nevyčíslil.