Článek
Hospodářský výsledek Makra v roce 2020/2021 podle dřívějšího vyjádření zástupců společnosti výrazně ovlivnilo uzavření stravovacích provozů kvůli epidemii koronaviru. Podnikatelé z gastronomie jsou dlouhodobě nejvýznamnějšími odběrateli Makra.
V Česku má Makro 13 velkoobchodních center, což je stejný počet jako v roce 2020/2021. Tři jsou v Praze, další pak v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ústí nad Labem, Liberci, Olomouci, Ostravě, Plzni a Zlíně.
K 30. září 2022 společnost Makro v Česku zaměstnávala průměrně 3331 lidí, meziročně tento počet klesl o 16. Osobní náklady, tedy výdaje na mzdy, sociální zabezpečení, zdravotní pojištění a benefity pracovníků, se zvýšily asi o 27 procent na 2,5 miliardy korun, vyplývá z uzávěrky.
Od roku 2012 Makro v Česku také maloobchodníkům nabízí partnerskou alianci Můj obchod. Síť podle informací na webu v současné době zahrnuje více než 600 obchodů. Ke konci května loňského roku jich bylo 585, uvedli už dříve zástupci firmy.
Společnost Makro Cash & Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro AG, která má přibližně 678 velkoobchodních center ve 24 zemích. Ve finančním roce 2021/2022 dosáhla společnost zisku EBITDA před započtením úroků, daní a odpisů ve výši asi 1,4 miliardy eur (zhruba 34,2 miliardy korun), což byl meziroční nárůst z 1,2 miliardy eur (zhruba 29,3 miliardy korun).
Společnost Metro v lednu tohoto roku oznámila, že získala čtvrtinový podíl v on-line supermarketu Košík.cz. Zázemí Makra Košíku tak mimo jiné umožnilo nákupy do regionů rozvážet rychleji. Podobně Košík a Metro od loňského roku spolupracují v bulharském hlavním městě Sofie. Pokud český e-shop začne potraviny rozvážet i v dalších zemích střední a východní Evropy, může se čtvrtinový podíl Metra v Košíku rozšířit na 30 procent, informovala dříve německá firma.