Článek
„Tyto produkty se nebudou shodovat v každé síti. Ke snížení ceny může dojít, během tří měsíců se ceny ale zvyšovat nebudou,“ uvedl k projektu Martin Krajčovič, předseda Slovenské aliance moderního obchodu, která v zemi sdružuje přední řetězce.
Potraviny s cenovým stropem, mezi které bude patřit hlavně zboží slovenského původu, maloobchod označí logem „Protiinflační garance“ a jejich ceny by měl zveřejnit na svých webových stránkách.
„Já si této iniciativy vážím. Věřím, že tímto způsobem pomůžeme hlavně obyvatelstvu s nízkými příjmy,“ řekl Vlčan.
Loni se slovenský maloobchod zavázal, že na více než desítku základních potravin nebude zvyšovat své marže. Podle Krajčoviče řetězce zvýšily ceny méně, než jim stouply nákupní ceny zboží.
Potraviny byly na Slovensku letos v únoru stejně jako v lednu meziročně dražší o 28,6 procenta. Náklady na potraviny a na bydlení včetně energií mají dohromady největší podíl na výdajích slovenských domácností.