Článek
Očekává se, že omezovat prodej aut začnou i další čínská města. To vyvolává obavy o další prodej vozů v Číně, která je největším automobilovým trhem světa a prodej aut zde v poslední době výrazně zpomaluje. Čína je po západní Evropě druhým nejvýznamnějším trhem i pro Škodu Auto.
Vedení Šen-čen, ve kterém žije 11 miliónů obyvatel, na svém oficiálním mikroblogu uvedlo, že ročně vydá nové registrační značky pouze pro 100 tisíc aut. Z toho 20 tisíc nových značek bude určeno pro elektrické vozy a tato kvóta může být upravena v závislosti na hustotě dopravy, znečištění životního prostředí a poptávce po autech.
Loterie o značky
V současnosti podle Yangcheng Evening News jezdí na silnicích města kolem tří miliónů vozů.
Polovinu registračních značek pro běžné vozy nabídne město v aukci, zbytek, včetně těch pro elektrické vozy, formou loterie. Omezení vstupuje v platnost okamžitě a má platit pět let, dodala agentura Bloomberg.
Konzultační společnost McKinsey odhaduje, že do roku 2020 bude ve více než 20 čínských městech 250 automobilů na kilometr silnic. To přiměje představitele dalších měst zavést podobná omezení prodeje aut.
Město Šen-čen patří mezi největší a nejrychleji rostoucí v Číně. Leží u hranic s Hongkongem v provincii Kuang-tung. Město se stalo první zvláštní ekonomickou zónou v Číně.