Článek
Vyjednaný kompromis počítá s tím, že pro závod v Osnabrücku se bude hledat kupec a menší výrobní závod v Drážďanech se přemění, nebo uzavře. K uzavření továren ve Cvikově a v Emdenu by nakonec dojít nemělo.
Dohodu, jež se zrodila po více než 60 hodinách jednání, nyní musí posvětit představenstvo společnosti, předsednictvo dozorčí rady a grémium zaměstnanců.
Podle zdroje Handelsblattu však není vyloučeno, že jednání nakonec ztroskotají, protože v představenstvu a dozorčí radě jsou zástupci, kteří volají po tvrdém restrukturalizačním plánu a jsou ochotni riskovat masivní konfrontace s odbory.
Porsche počítá s masivním znehodnocením své investice do Volkswagenu
Šéfové Volkswagenu před časem avizovali úsporná opatření, která jsou podle nich nutná vzhledem k sílící konkurenci především v Asii a zároveň kvůli klesající poptávce. Hovořili mimo jiné o snižování mezd o deset procent, propouštění a nevyloučili ani uzavření některých závodů značky Volkswagen v Německu.
Podle odborářů způsobila problémy koncernu špatná rozhodnutí manažerů, propouštění a uzavírání továren odboráři odmítají. V uplynulých dvou týdnech své požadavky zaměstnanci podpořili dvěma výstražnými stávkami v devíti z deseti závodů v Německu a pohrozili eskalací v novém roce, pokud se tento týden nepodaří dosáhnout kompromisu.
Do koncernu Volkswagen patří i česká automobilka Škoda Auto, které se ale na rozdíl od značky Volkswagen daří. Na konci října uvedla, že celosvětově za tři čtvrtletí zvýšila meziročně výrobu o 5,3 procenta na 780 500 vozů. Vedoucí plánování lidských zdrojů společnosti Škoda Auto Štěpán Lacina koncem listopadu také řekl, že automobilka teď neplánuje propouštění kmenového personálu, snižování stavů se má týkat pouze agenturních pracovníků.