Článek
„Jde o rozsáhlý soubor opatření, jejichž cílem je reálná přeměna společnosti na skutečně stabilní komerční subjekt. Další podrobnosti restrukturalizačního plánu budou k dispozici až ve chvíli, kdy o nich bude s konečnou platností rozhodnuto,“ uvedla mluvčí společnosti Hana Hejsková s tím, že plán je tříletý.
V té době by měly aerolinky směřovat k holdingovému uspořádání. Již před časem firma vyčlenila například odbavování cestujících a letadel do dceřiné společnosti, která poskytuje služby nejen ČSA, ale i dalším aerolinkám.
„České aerolinie zvažují vyčlenění některých dalších úseků do dceřiných společností, a to takových, které vykáží potenciál samostatného komerčního fungování na trhu,“ dodala Hejsková.
Problematické státní aerolinky zeštíhlují již řadu měsíců. Firma se dostala do problémů loni, kdy jen za první pololetí vykázala ztrátu přesahující 1,8 miliardy korun. Ještě na podzim očekávalo vedení schodek za celý rok 3,3 miliardy korun. [celá zpráva]
Piloti plánu nevěří
Sdružení pilotů CZALPA v úterý posléze vydalo prohlášení, že na po dohodě s vrcholným managementem ČSA nechá vypracovat nezávislý posudek, který zhodnotí věrohodnost navrhovaného restrukturalizačního plánu.
"Vypracování posudku jsme zadali americké společnosti, která má s obdobnými plány a s leteckou obchodní přepravou bohaté zkušenosti, a bude vypracován do jednoho měsíce," řekl prezident Českého sdružení dopravních pilotů Filip Gaspar.