Hlavní obsah

Vaničky u mletého masa nahradí sáček. Řetězce šetří plasty

V regálech většiny tuzemských řetězců se v poslední době objevila novinka - mleté maso balené v sáčku místo tradiční plastové vaničky. Obchody uvádějí, že tak ušetří tuny plastů. Některé zatím testují obě varianty vedle sebe a čekají na reakce zákazníků.

Foto: Albert

Nové balení mletého masa

Článek

U mletého masa obchody nově zavádějí balení v neprodyšném sáčku z plastové fólie odolné proti protržení, pro které používají anglické označení flowpack. Ta se už nějaký čas využívá u některých druhů uzenin, sýrů a dalších potravin.

„Ve vybraných prodejnách máme aktuálně v takzvaném flowpacku mleté maso hovězí, mix a vepřové, v následujících měsících plánujeme rozšíření nabídky do všech prodejen. Díky tomuto způsobu balení dosahujeme výrazné úspory plastů, v porovnání s vaničkou je ho použito o 75 procent méně,“ řekla Novinkám mluvčí řetězce Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Mleté maso ve fólii je k vidění také v regálech Teska, kde ho zároveň hned zařadili do akční nabídky. Prodejci ujišťují, že nové balení zachovává stoprocentně funkci obalu a uchovává kvalitu výrobku. Zatím ho používají právě u mletého masa, kde nový obal tolik neovlivňuje, jak zboží vypadá.

Z potravin nejvíc zdražily okurky a máslo

Ekonomika
Foto: Anna Hošková, Novinky

Tesco zařadilo nové balení hned mezi akční nabídky. Tedy jen pro ty, co mají patřičnou kartičku.

Zákazníci si musí zvyknout

Někteří odborníci jako agrární analytik Petr Havel ale upozorňují, že zákazníci si musí na nový obal zvyknout a ověřit si, zda se neprotrhává nebo z něj nevytéká šťáva. Obal předpokládá i o něco obezřetnější zacházení ze strany zákazníka. Na rozdíl od pevnější plastové vaničky ho není dobré skládat dospod těžkého nákupu. Na druhou stranu nové balení šetří místo, a tím i náklady obchodů na pohonné hmoty. Navíc zabírá méně místa po vyhození do odpadků.

„Nabízíme aktuálně obě varianty, protože fólii prozatím testujeme,“ popsal Novinkám mluvčí obchodů Penny Market Tomáš Kubík.

Vedle zmíněného flowpacku řetězec testuje také vakuové balení. To podle Kubíka také umožňuje snížit množství použitých plastových obalů o 65 až 75 procent.

Anketa

Co říkáte novému balení mletého masa v plastovém sáčku?
Dávám přednost vaničce
11,6 %
Nové ekologické balení vítám
79,7 %
Zatím nevím, vyzkouším
8,7 %
Celkem hlasovalo 1770 čtenářů.

Obě verze balení mletého masa najdete i v Bille. Tam podle mluvčí Dany Bratánkové už vloni přistoupili ještě k jiné změně u balení porcovaného masa, kdy původní černé vaničky nahradili novým materiálem z průhledného plastu, který je uzpůsoben pro recyklaci.

Vaniček u mletého masa se začal postupně zbavovat i řetězec supermarketů Albert. „Pro zákazníka se jedná o malou změnu, v celkovém objemu ovšem úspora plastového obalu dosahuje až 100 tun ročně. Inspirace na nový typ balení přišla ve spolupráci s naším dodavatelem mletého masa,“ upřesnil Novinkám mluvčí Albertu Jiří Mareček.

Ne všichni mu fandí

I když některé z řetězců v sousedním Německu začaly mleté maso v sáčku prodávat už asi před čtyřmi lety, ne všechny obchody jsou novince nakloněné.

„V případě mletého masa neplánujeme prodej ve fólii. Mleté maso prodáváme ve vaničkách se sníženým obsahem použitého plastu,“ řekla Novinkám mluvčí tuzemských prodejen Kaufland Renata Maierl.

V internetových diskusích se většina zákazníků staví k novému balení u mletého masa poměrně vstřícně. Buď ho přímo vítá, nebo jim alespoň nevadí. Někteří se naopak diví, proč s ním obchody nepřišly už mnohem dříve.

Ceny másla směřují do rekordních výšin. Bědují i Němci

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám