Hlavní obsah

V Prostějově zhotovili obří tramvajovou křižovatku pro Brémy

3:00
3:00

Poslechněte si tento článek

Prostějov

V Prostějově dokončili poslední část obří zakázky pro německé Brémy. Na výrobě přes 82 metrů dlouhé a stejně široké tramvajové křižovatky pracovali zaměstnanci tamní společnosti DT – Výhybkárna a strojírna přes půl roku.

Foto: DT – Výhybkárna a strojírna

Obří tramvajová křižovatka pro německé Brémy vznikla v Prostějově.

Článek

Poslední díl mohutného dvoukolejného čtyřúhelníku za téměř dva miliony eur (zhruba 50 milionů korun) firma odeslala do Brém v minulých dnech.

„Jde o další významnou objednávku z Německa. Naše výrobky dodáváme do řady německých měst, jako jsou Berlín, Kassel, Krefeld, Kolín nad Rýnem, Norimberk, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Chotěbuz, Saská Kamenice a další,“ uvedl generální ředitel prostějovské DT – Výhybkárna a strojírna Marek Smolka.

V případě zakázky pro Brémy se podle něj jednalo o obrovskou a složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek.

„K samotné instalaci na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse v Brémách, kde nahradí stávající triangl, dojde příští rok na jaře, což pomůže k rozšíření tramvajové sítě ve městě. Myslím, že málokdo z obyvatel nebo návštěvníků tohoto krásného historického města si uvědomí, že jede po kolejích z moravského Prostějova. Jsme na to patřičně hrdí,“ konstatoval Smolka.

Součástí projektu byly nejen běžné oblouky, ale také čtyři atypické třícestné výměnové části, osm standardních výměn, čtyři rozřazovací výměny a čtyřnásobné křížení uprostřed. Celá křižovatka váží 162 tun.

Brémy mají hustou tramvajovou síť a rozhodly se z ní udělat rychlou a moderní páteřní kolejovou dopravu pro město a jeho blízké okolí. „Významně se na tom podílíme i my. Od roku 2015 do současnosti jsme tamnímu dopravnímu podniku dodali žlábkové kolejové konstrukce už na devět různých projektů,“ poznamenal generální ředitel.

Nyní již ukončenou zakázku získala firma na konci loňského roku a výrobně ji realizovala postupně od května do listopadu. Tomu předcházelo několikaměsíční zpracování v konstrukci a technologii. „Těší nás, že příští rok na tento úspěch navážeme výrobou dvoukolejného tramvajového trianglu v hodnotě téměř 700 tisíc eur (17,5 milionu korun),“ dodal Smolka.

K zákazníkům firmy patří nejen německá města, ale také tamní státní dráhy. Právě v těchto dnech obhájila certifikát DB na úrovni Q1. Nejvyšší možný stupeň certifikace znamená, že kvalita produktů z Prostějova odpovídá vysokým standardům pro německou železniční infrastrukturu.

V rámci hodnocení DB sleduje i samotný výrobní proces, správnou kalibraci měřidel, dodržování zásad bezpečnosti práce nebo pravidelné údržby strojů a řadu dalších parametrů.

Největší tramvaj na světě ze Škoda Group dorazila do Mannheimu

Ekonomika
Související témata:
DT – Výhybkárna a strojírna
Tramvajové křižovatky

Výběr článků

Načítám