Článek
Obě stavby se nacházejí na Karlovarsku. Zda se začne prvně jmenovaný úsek s odpočívkou stavět opravdu již v zimě, rozhodne probíhající výběrové řízení na dodavatele. Pokud dopadne hladce a nikdo se například neodvolá k antimonopolnímu úřadu, bude termín platit.
„Obdrželi jsme čtyři nabídky,“ uvedl ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lukáš Hnízdil.
Práce měly podle projektu vyjít na asi čtyři miliardy korun, ale v tendru se podařilo vysoutěžit cenu o zhruba třicet procent nižší, tedy za 2,83 miliardy korun. Odpočívka, která má stát v prostoru dnešní benzínové stanice Medos, vyjde na přibližně 20 milionů korun. Nabídne mimo jiné sto míst pro parkování nákladních aut, devadesát osobních vozidel a pro osm autobusů.
Předpokládané náklady na vybudování úseku mezi Žalmanovem a Knínicemi přesahují 3,6 miliardy korun.
„Máme dokončený koncept zadávací dokumentace a připravujeme její čistopis,“ prozradil ředitel silničářů. „Na přelomu listopadu a prosince bychom chtěli zahájit výběrové řízení na dodavatele stavby,“ doplnil.
Na tomto úseku měla být mimoúrovňová křižovatka u Bochova plánovaná v jeho dolní části, ale na žádost města byla přesunuta do horní části tak, aby auta sjíždějící z dálnice na Toužim nejezdila přes centrum Bochova. Úsek má být dokončen v roce 2027.
Podle plánu pokračují práce na přeložce Hořesedel a obchvatu Hořoviček ve Středočeském kraji. „Na obou stavbách jsou v podstatě hotové zásypy a zářezy, přičemž na částech těchto tras jsou položeny štěrky a na dalších se dokonce již asfaltuje,“ uvedl Hnízdil, podle kterého by práce měly být dokončené v září příštího roku.
„Oba úseky by měly být spuštěny do provozu najednou,“ dodal ředitel. Přeložka Hořesedel je 9,2 km dlouhá a má stát zhruba 1,57 miliardy korun.
Dokončené úseky D6: Obce jásají nad klidem, restaurace přicházejí o zákazníky
Na 1,82 miliardy korun má vyjít výstavba přibližně 5,2 kilometru dlouhého obchvatu Hořoviček. Součástí této části je i stavba odpočívky u Kolešova. Práce tam zahájily loni na jaře.
„Zhotovitel již dokončil zasíťování a do konce zimy chce stihnout obruby,“ popsal aktuální situaci Hnízdil s tím, že stávající benzinová pumpa byla odstraněna a bude nahrazena novou čerpací stanicí. Na druhé straně dálnice vyroste další pumpa na zelené louce.
Práce na více než dvanáct kilometrů dlouhém úseku mezi Petrohradem a Lubencem začaly v červenci letošního roku s náklady takřka 4,2 miliardy korun. „Zde probíhají zemní práce a první stavební práce,“ zhodnotil ředitel silničářů. „Na trase ještě navíc probíhá záchranný archeologický průzkum,“ upozornil.
První dva kilometry u Lubence by měly být dokončeny ještě v příštím roce. „Zbytek pak do konce roku 2027,“ upřesnil Hnízdil.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého dálničního spojení mezi Karlovými Vary a Prahou zbývá dokončit poslední 63 kilometry.