Článek
V autobusech a tramvajích nyní zůstávají přední dveře zavřené. Ve vozech, kde nemá řidič vlastní výstup, je také páskou znepřístupněn prostor v bezprostřední blízkosti kabiny řidičů. Cestující si tak budou moci rovněž sednout na první sedačky. DPP však vyzval cestující, aby i nadále tento prostor pokud možno nechávali volný.
Lidé budou muset opět začít mačkat tlačítka otevírání dveří v zastávkách na znamení. Autobusy a tramvaje v nich budou zastavovat podle běžného pravidla, a to, pokud na zastávce stojí cestující. Ukazovat rukou není třeba. Pro výstup je potřebné včas zmáčknout tlačítko.
Metro D je veřejně prospěšnou stavbou
Ze zavedených hygienických opatření zůstane v platnosti zákaz prodeje jízdenek přímo u řidiče. Lidé musí mít i nadále zakrytý nos a ústa nejen ve vozech MHD, ale ve všech prostorách metra a na povrchových zastávkách. Tlačítka v zastávkách, které nejsou na znamení, nadále nebude nutné v zastávkách stisknout.
Podle dokumentu, který v dubnu projednal magistrátní výbor pro dopravu, budou do začátku letních prázdnin spoje jezdit podle „covidových” jízdních řádů. Od 1. července by provoz MHD přešel na prázdninové jízdní řády, které platily v loňském roce. To znamená větší omezení mimo špičky a o víkendech zejména v autobusové dopravě. Podobu jízdních řádů tramvají ovlivní výluka od 21. června na Palackého náměstí a následně Národní třídě.
Poslední metro o půlnoci? Už ne, vyplývá z dokumentu
Kvůli pandemii jen v hlavním městě využívá MHD ve všední dny proti normálu zhruba 60 procent cestujících. Největší pokles je v metru, které v době před pandemií denně využilo asi 1,2 milionu cestujících. Největší úbytek cestujících zatím byl loni v březnu, a to přes 80 procent.