Článek
Z celkového počtu zaregistrovaných vozů je 844 613 osobních automobilů, což je o necelých 50 tisíc víc než předloni. „Na území Prahy se celkový počet registrovaných motorových vozidel výrazně zvyšoval až do roku 1999, poté se nárůst zpomalil. Ke konci roku 2017 připadal v Praze jeden automobil na 1,5 obyvatele," řekl Vladimír Kadlec z TSK.
Vliv má podle něj i to, že v Praze sídlí řada firem, které zde auta registrují. Řidiči pak v součtu loni najezdili po Praze 7,3 miliardy kilometrů.
Podle nedávno zveřejněné studie společnosti KPMG přitom do metropole každý den dojíždí až okolo 180 tisíc obyvatel Středočeského a dalších krajů, přitom kapacita parkovišť typu P+R nabízí sotva 3400 míst. [celá zpráva]
Nejzatíženější komunikací byl Barrandovský most, po kterém denně projelo 142 tisíc aut. Druhou nejvytíženější komunikací byla Jižní spojka mezi 5. května a Vídeňskou, kudy projelo denně 129 tisíc aut. Křižovatka Jižní spojky s 5. května je pak nejzatíženější křižovatkou v Praze.
Auta jezdí stále méně obsazená
„Úseky na městském okruhu patří k nejzatíženějším v Praze i České republice," řekl Kadlec. Na třetím místě je Strakonická mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem.
Nejvytíženějším tunelem byl pak loni Zlíchovský s 90 tisíci aut denně. Teprve za ním se umístily části tunelového komplexu Blanka, z nichž projede nejvíc aut Dejvickým tunelem, a to 88 tisíc aut denně.
Nejvyužívanější je však v Praze veřejná doprava. Lidé po městě absolvují 49 procent všech cest právě MHD. Na automobilovou dopravu připadá asi 29 procent cest, přičemž je v hlavním městě obsazenost aut dlouhodobě 1,3 člověka na automobil. Pro srovnání, v roce 1990 to bylo 1,71 a v roce 2000 1,44 člověka na automobil. V Praze pak 26 procent lidí chodí pěšky a jedno procento tvoří cyklisté. Zbytek kombinuje více druhů dopravy.