Článek
Ačkoli na více než stometrové lávce u butovického metra označené kódem X052 jsou zákazové značky, parkuje tam několik aut. Podle vyjádření TSK spočívá určité nebezpečí v pohybu pod konstrukcí. Pohyb pěších po lávce je ale možný.
TSK tlačí na dodavatele, aby mosty v havarijním stavu opravil ještě letos. Problém ale spočívá v tom, že TSK má na opravy podle posledních informací 43 miliónů.
„Byli bychom schopni zajistit opravy za dalších 130 miliónů korun,“ řekl náměstek TSK pro investice Jiří Trávníček s tím, že je otázka, zda a jak je možné rozpočet navýšit. Detailní požadavek má TSK ještě zpracovat.
Mosty - klasifikační stupeň stavebního stavu VI |
---|
Lávka Slatiny u prodejny |
U Michelského lesa |
V pevnosti |
Dol. Počernice, Nár. hrdinů |
U Břetislavky |
Proti Ledecké |
Statenická |
Libeňský |
Karlův |
Palackého |
Lávka Dlabačov |
SPHM – PODJEZD II. SJM |
Třebonice – Slivenec nad H1 |
U Ořecha |
Jeremiášová – Ke hřbitovu |
Most – cyklostezka přes ul. Poděbradskou |
Libošovická |
Opatovská – U Záře |
U Loděnice |
Podjezd u hl. n. – Wilsonova |
Na Višňovce |
Cibulka |
Kolbenova |
Zdroj: TSK |
Trojská lávka, která se v prosinci zřítila, byla hodnocena stupněm šest, připomněl šéf výboru dopravy Matěj Stropnický (Trojkoalice, SZ). Šlo tedy podle normy o stav velmi špatný.
Podle nové zprávy je ve stejném stavu také most Palackého, Libeňský, ale i Karlův. Celkem je ve velmi špatném stavu aktuálně 23 pražských mostů a lávek. Stupněm pět čili jako stav špatný TSK ohodnotila 99 mostů. Je mezi nimi například most Hlávkův, na němž se po pádu Trojské lávky konaly zátěžové zkoušky.
Celkem se TSK stará o 700 mostů v Praze. „Z čísel vychází, že ve třídě pět (špatný) až sedm (havarijní) máme 18 % mostů na území hlavního města,“ konstatoval šéf TSK Petr Smolka. Podrobnou analýzu stavu mostů TSK zpracuje do března.