Článek
„Je to oficiální. Od 1. července začne v pražské integrované dopravě jezdit pravidelná trolejbusová linka, a to po téměř 46 letech ode dne, kdy byl provoz trolejbusů v Praze ukončen. Linka dostane číslo 58 a cestující sveze na trase Palmovka - Letňany, kde se trolejbusy testovaly,“ uvedl Ropid na sociálních sítích.
DPP začal spoj testovat loni v říjnu, dobíjí se ze zhruba kilometr dlouhé troleje v Prosecké ulici a z další kratší troleje na Palmovce. [celá zpráva]
Lidé na sítích diskutují, zda jde o trolejbus nebo elektrobus.
🚎🚎 Od 1.7. začne v Praze oficiálně jezdit pravidelná trolejbusová linka. Bude mít číslo 58, pojede z Palmovky do Letňan a cestující sveze v intervalu 60 minut každý den v týdnu. 🤩 Na pravidelné lince se tak v Praze objeví trolejbus téměř po 46 letech. pic.twitter.com/mKRdL99jjx
— PID (@PIDoficialni) June 8, 2018
„Bude se jednat o elektrobus s dynamickým dobíjením, který zde DP testuje. Ale licenčně se jedná skutečně o trolejbusovou linku, v podstatě zde bude jezdit drážní vozidlo. Poznáte to tak, že trolejbusy nemají SPZ,“ vysvětlují zástupci Ropid.
Rozdíly mezi trolejbusy a elektrobusy se v poslední době kvůli vývoji technologií poněkud stírají. Moderní elektrobusy jsou vybavené baterií, aby se v případě potřeby mohly dočasně od trolejí odpojit a objet například místo havárie.