Článek
„Největší přidanou hodnotou nového svodidla je samoregenerační schopnost povlaku. Ta dokonale chrání nejvíce namáhaná místa, která jsou nejsnadněji napadaná korozí: řezy, svary a rýhy. Při porušení povlaku se totiž Magnelis dokáže sám opravit, a prodloužit tak životnost celého ocelového systému,“ vysvětlil generální ředitel AMO Tapas Rajderkar.
Dodal, že na místě, které je poškozeno, se vytvoří ochranný film s obsahem hořčíku. Ten místo chrání před klimatickými vlivy a korozí. Rajderkar ještě upozornil, že jde o průlomový výrobek, který firma vyrábí jako jediná na světě.
Na českých silnicích se objeví v červenci
Oproti běžnému pozinkování je ochranná vrstva povlaku až čtyřikrát tenčí, stačí pouze vrstva o tloušťce 25 mikrometrů. Díky vysoké odolnosti a přilnavosti povlaku lze ocel tvarovat různými metodami včetně ohýbání, tažení a profilování.
Magnelis je také šetrný k přírodě, snižuje únik zinku do půdního podloží z přibližně 4 gramů na m2 za rok na 1 gram na m2 v důsledku menšího vymývání zinku deštěm.
Na prvních úsecích silnic v Česku se podle mluvčí ostravské hutě Barbory Černé Dvořákové nová svodidla objeví už letos v červenci. „A to na dvou místech: na dálnici D1 a na silnici I/11v Mokrých Lazcích na Opavsku. Tato místa vybralo Ředitelství silnic a dálnic ČR,“ upřesnila mluvčí AMO.
„Už dnes pokrýváme přibližně 80 procent českého trhu se svodidly a věřím, že Magnelis naši pozici dále posílí,“ uvedl Rajderkar.
ArcelorMittal Ostrava má i s dceřinými společnostmi kolem 7500 zaměstnanců. Ročně firma vyrobí dva milióny tun oceli zejména pro stavebnictví a strojírenství. Své výrobky podnik vyváží do více než 40 zemí na světě. Firma patří do největší světové ocelářské skupiny ArcelorMittal.