Hlavní obsah

V Německu nás budou vítat s otevřenou náručí, tvrdí Jančura pod tlakem Flixbusu

Novinky, ČTK, bož
Aktualizováno

Pokud žluté autobusy Radima Jančury v Česku podlehnou v konkurenčním boji německému FlixBusu, zkusí jeho značka RegioJet rozšířit své aktivity v Německu. „Pošleme je všechny (autobusy) do Německa, tam nás budou vítat s otevřenou náručí. FlixBus tam má už v podstatě monopol, zvýšil ceny,” uvedl Jančura v rozhovoru pro web zdopravy.cz.

Foto: koláž Novinky.cz s použitím RegioJet a Flixbus

V reakci na levnější konkurenci zelených autobusů FlixBus oznámil RegioJet, že na svých žlutých linkách nabídne stejné ceny.

Článek

Jančura dále tvrdí, že v minulosti jednal s FlixBusem o spolupráci při prodeji jízdenek a později i o prodeji části sítě RegioJetu, avšak nedohodli se.

Jančura se domnívá, že FlixBus chce žluté autobusy vymazat z mapy. „Je to jejich globální strategie. Stačí se podívat do Německa, jakým způsobem zlikvidovali během několika let konkurenci,” uvedl.

„My i naši čeští partneři jsme zvyklí na konkurenci. Věříme, že náš inovativní přístup, partnerství s místními autobusovými firmami, je klíčem k úspěchu,” reagoval na Jančurovy výroky ředitel Flixbusu pro Česko a Slovensko Pavel Prouza. Dominantního postavení v Německu a na dalších trzích podle něj firma dosáhla díky lepšímu produktu a obchodnímu modelu.

Jančura: Z našeho monopolu nejsem nadšen

Jančura odmítl, že by se jeho firma na linkách z Prahy do Liberce či jinde chovala podobně agresivním způsobem, jaký vyčítá FlixBusu. „To není úplně porovnatelné. My jsme na trhu čtrnáct let, rosteme postupně. Oni zničili konkurenci během čtyř let,” tvrdí.

„Ten zásadní rozdíl je, že my si na růst vyděláváme, oni za sebou mají silné fondy a v podstatě neřeší, jestli vydělávají,” domnívá se šéf RegioJetu, který prý není ze svého monopolního postavení na trase do Liberce nadšen.

Na avizované rozšiřování nabídky FlixBusu v Česku už Jančura reagoval snížením některých cen a dalšími změnami. Zostřená konkurence na silnici může pro RegioJet znamenat zpomalení rozvoje na železnici. Dosud totiž zisky z autobusů financovaly vlakovou expanzi. [celá zpráva]

Související články

Výběr článků

Načítám