Článek
Cesta rychlovlakem mezi Tangerem a Casablankou trvá jen 2 hodiny a 10 minut, běžným vlakem zabrala pět hodin. Města jsou vzdálena asi 340 kilometrů.
Vybudování trati trvalo sedm let a stálo 22,9 miliardy dírhámů (55 miliard korun). U zahájení projektu stáli marocký král a bývalý francouzský prezident Nicolas Sarkozy. Francie financovala 51 procent výstavby, Maroko 28 procent a zbývající peníze investovaly Saúdská Arábie, Kuvajt a Spojené arabské emiráty.

Slavnostní první jízdu s králem Muhammadem IV absolvoval francouzský prezident Emmanuel Macron.
Maroko pro provoz na trase koupilo 12 rychlovlaků od francouzské firmy Alstom.
Česko v budování vysokorychlostních tratí zatím za zeměmi světa, nyní i za Afrikou zaostává. Podle odhadů ministerstva dopravy a SŽDC u nás nebudou rychlovlaky jezdit před rokem 2030. V Česku soupravy mohou jezdit maximálně rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Nejdelším tunelem v ČR projely první vlakyVideo: Ivan Blažek, Právo