Článek
Je výsledkem snahy konstruktérů zachovat finální výrobu letounu vlastní konstrukce v České republice v narůstající celosvětové konkurenci. Vývoj trval šest let, nyní je postaven první prototyp.
Je určen pro devět až 14 cestujících, uveze 1800 kilogramů nákladu. Létá rychlostí až 408 kilometrů v hodině. Jeho předností je schopnost krátkých vzletů a přistání i na méně kvalitních nezpevněných dráhách na ostrovech či v horách. Nabízí se tak pro převoz lidí a nákladů v těžko přístupných místech a méně obydlených oblastech.

EV-55 Outback
Letadlo má nízké provozní náklady na letovou hodinu i na pozemní údržbu, interiér lze rychle přestavět z cestovní na nákladní verzi a naopak. Letoun by podle konstruktérů mohl nalézt uplatnění na trzích Jižní Ameriky, na Aljašce, ve státech bývalého Sovětského svazu, v Číně, Asii i Pacifiku.
Evektor na vývoji stroje spolupracoval s dalšími devatenácti firmami sdruženými v Asociaci leteckých výrobců ČR. Letoun je 14,35 metru dlouhý, 4,66 metru vysoký, rozpětí křídel činí 16,10 metru. Může vystoupat do 8800 metrů, maximální dolet je 2620 kilometrů.

EV-55 Outback