Článek
„Aktuálně máme 2400 zaměstnanců. Nepředpokládáme, že bychom měli tento stav ještě snižovat. V lednu byl dokonce mírný nárůst výroby, ale to neznamená, že bychom předpokládali nárůst na celý rok. Spíše to vypadá na podobnou situaci ve výrobě jako vloni,“ řekl v úterý mluvčí automobilky Radek Kňava. Vloni přitom TPCA vyrobila 215 000 aut, v roce 2011 to bylo 271 000 a ještě o rok dříve 296 000 aut.
Program dobrovolných odchodů s mimořádným odstupným je nyní zastaven. Vloni jej využilo kolem 350 pracovníků, kteří odešli v průměru s odstupným ve výši osmi platů. Aby firma nemusela více propouštět, změnila systém výroby. Vyrábí se ve dvou směnách čtyři dny v týdnu a linky se zpomalily, aby klesla kapacita a přitom se zachovala zaměstnanost.
„To nám umožňuje při výkyvech poptávky být flexibilní. Na počátku roku jsme díky vyšší poptávce dokonce měli i mimořádné páteční směny,“ dodal Kňava, který ale přes slibný začátek roku možnost dalšího propouštění nevyloučil. „V tuto chvíli to vypadá, že bychom stav zaměstnanců snižovat letos neměli, ale pokud by trhy zaznamenaly další silný pokles, tak nelze slíbit, že další snižování počtu zaměstnanců nepřijde,“ upozornil Kňava.
TPCA je společným závodem automobilek Toyota, Peugeot, Citroën a vyrábí se tady nejmenší modely těchto vozů, tedy Toyota Aygo, Pegeot 107 a Citroën C1. Drtivá většina zdejší produkce se exportuje na evropský trh.