Článek
Většina zaměstnanců ale do práce přichází, budou se například školit. Velké parkoviště před kolínským závodem je zaplněné zhruba z 90 procent, mezi 6:45 a 7:15 prošlo recepcí závodu zhruba 20 zaměstnanců. Po 08:00 bylo v továrně 828 lidí, řekl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
„Pracuju normálně, pro mě je normální pracovní den,“ řekl před 7:00 Martin, který pracuje na údržbě.
Z dalších zhruba deseti oslovených zaměstnanců nechtěl situaci nikdo další komentovat s odkazem na mluvčího automobilky. Většina pouze uvedla, že pracuje na pozicích, kterých se odstávka nedotkne, například IT, administrativa nebo údržba.
Požár haly výrobce dílů v Žebráku dopadne na výrobu kolínské Toyoty
Podle Paroubka se v pondělí vyráběla auta ještě na ranní a odpolední směně. Na noční směně, která začíná ve 22:00, už linky nejely.
Množství v pondělí vyrobených aut nechtěl komentovat. V práci podle něj chybí deset až dvacet procent zaměstnanců. Těm, kteří by za běžné situace pracovali u linek, společnost přidělí jiné úkoly.
„Ty aktivity teď vznikají, jsou komunikované zaměstnancům, jsou to například tréninky nebo aktivity, které musí dělat během výrobní i nevýrobní činnosti, aby byl zajištěn chod a byli jsme připraveni kdykoliv rozjet výrobu,“ řekl Paroubek.
Délka odstávky se podle Paroubka nyní nedá určit. „Záleží to na dodavatelské firmě,“ řekl. K poškozenému dodavateli vyslala automobilka týmy svých zaměstnanců, kteří situaci monitorují.
Letos zastavuje Toyota Motor Manufacturing Czech Republic výrobu v Kolíně neplánovaně podruhé. Kvůli nedostatku dílů nesjížděla z linek auta v únoru a částečně v březnu. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením zhruba 25 tisíc aut.
Kolínská automobilka produkuje v běžném režimu denně zhruba 1000 aut. Loni zvýšila po dvou slabších letech výrobu zhruba o čtvrtinu, vyrobila přes 202 tisíc vozů. Automobilka zaměstnává v Kolíně přes 3500 lidí v třísměnném provozu.