Hlavní obsah

V kečupu z Lidlu bylo málo rajčat. Mělo to mít jiný název, vysvětlil řetězec

Kečup prodávaný v Lidlu měl o polovinu méně rajčat, než nařizuje vyhláška. Vyplývá to ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI). Jde o potravinu nazvanou Kania Curry Ketchup Mild. Jako výrobce byl označen Lidl, zemí původu je Německo, uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle Lidlu došlo k pochybení při výrobě etikety a výrobek byl okamžitě stažen z prodeje.

Foto: SZPI

Článek

Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně 7 procent, tento výrobek jí obsahoval 3,5 procenta.

„Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter,” uvedl Kopřiva. Spotřebitelé podle SZPI pod názvem kečup mohli očekávat výrobek s vyšším obsahem rajčat. Inspekce proto zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.

Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari.
Zuzana Holá, mluvčí Lidlu

„Jedná se o případ, který byl řešen již koncem května. Výrobek Kania Curry Ketchup Mild jsme prodávali pouze v rámci akční nabídky,” uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá na dotaz Novinek.

„Výrobek byl ihned stažen z prodeje. Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari,” upřesnila.

S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.

Související témata:

Výběr článků

Načítám