Článek
Dlouhodobě vede v prodejích ojetých aut s velkým náskokem Škoda, která měla loni podíl 23 procent. Na druhé a třetí pozici následují tradiční značky v oblasti ojetin – Volkswagen a Ford.
Progresivními značkami, které se postupně posunují nahoru v žebříčku, jsou Kia a Hyundai.
Průměrná cena ojetých vozidel prodaných v loňském roce byla 190 900 korun, o pět tisíc méně než předloni. Průměrné stáří loni prodaných vozidel bylo 9,8 roku. Nejpopulárnější barvy byly bílá, černá a stříbrná.
„Průměrná hodnota udávaná na tachometru v roce 2016 byla 161 tisíc kilometrů. Vzhledem k tomu, že zhruba 40 procent vozidel bylo v daném období průměrně stočeno o 100 tisíc kilometrů, lze dopočítat skutečný průměrný stav najetých kilometrů u prodávaných vozidel na 201 tisíc kilometrů,” uvedla Cebia.
Konec intervencí zlevní dovoz
Na trhu stále výrazně převládají vozidla původem z ČR. Ojeté vozy se pak nejčastěji dovážejí tradičně z Německa a často také z Itálie. Dovoz ojetin meziročně stoupl o devět procent.
„Dynamika růstu dovozu se v průběhu loňského roku snižovala. Vzhledem k tomu, že dovážené ojetiny jsou z pohledu transparentnosti jejich historie více rizikové
„Dynamika růstu dovozu se v průběhu loňského roku snižovala. Vzhledem k tomu, že dovážené ojetiny jsou z pohledu transparentnosti jejich historie více rizikové než ojeté vozy českého původu, jedná se o pozitivní trend. Lze ale