Článek
Tradičně nejpopulárnější Škoda Auto měla na trhu třtinový podíl se 78 tisíci prodaných vozů, Hyundai si vybralo přes 20 tisíc zákazníků a Toyotu 19 tisíc. Čtvrtou značkou v pořadí byl Volkswagen, který si pořídilo více než 15 tisíc zájemců, a pátá byla Kia s prodeji téměř 11 tisíc vozů.
Z pohledu modelů byla nejpopulárnější Škoda Octavia, té se prodalo téměř 20 tisíc kusů. Následoval karoq s téměř jedenácti tisíci vozů, kodiaq, kamiq, scala a fabia. Za nimi se umístily Hyundai i30, Škoda Superb, Hyundai Tucson a Kia CEED.
Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu
Lidé a firmy si pořizovali hlavně SUV, ta se na celkových prodejích podílela z poloviny. Následovala nižší střední a střední třída.
Z hlediska paliv u byl největší zájem o benzínové automobily. Ty se na celkových prodejích podílely ze dvou třetin. Čtvrtina vozů měla naftu a necelých pět procent aut mělo čistě elektrický pohon.
Prodeje elektromobilů meziročně vzrostly o 65 procent na téměř jedenáct tisíc vozů. Největší zájem byl o vozy značek Tesla, Škoda a Volvo. Prodeje výrazně podpořil státní program „Záruka“, v jehož rámci získali na pořízení elektrických aut podnikatelé 200 tisíc korun. Využili to na nákup přibližně 6500 elektromobilů.
Nejoblíbenější barvou u nových aut byla podle Svazu dovozců automobilů šedá se 75 tisíci registrovaných automobilů, bílá s 58 tisíci a červená.