Hlavní obsah

V Česku se loni prodalo 231 600 nových aut, meziročně víc

2:17
2:17

Poslechněte si tento článek

Škoda Auto, Hyundai a Toyota. O auta těchto značek měli Češi loni největší zájem. Celkem koupily v roce 2024 domácnosti a firmy 231 600 aut, což bylo o 4,6 procenta víc než o rok dříve. Lidé se podle Svazu dovozců automobilů na nákupech podíleli čtvrtinou, zbytek aut si pořídily firmy.

Foto: Škoda Auto

Nejprodávanějším modelem byla loni Škoda Octavia.

Článek

Tradičně nejpopulárnější Škoda Auto měla na trhu třtinový podíl se 78 tisíci prodaných vozů, Hyundai si vybralo přes 20 tisíc zákazníků a Toyotu 19 tisíc. Čtvrtou značkou v pořadí byl Volkswagen, který si pořídilo více než 15 tisíc zájemců, a pátá byla Kia s prodeji téměř 11 tisíc vozů.

Z pohledu modelů byla nejpopulárnější Škoda Octavia, té se prodalo téměř 20 tisíc kusů. Následoval karoq s téměř jedenácti tisíci vozů, kodiaq, kamiq, scala a fabia. Za nimi se umístily Hyundai i30, Škoda Superb, Hyundai Tucson a Kia CEED.

Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu

AutoMoto

Lidé a firmy si pořizovali hlavně SUV, ta se na celkových prodejích podílela z poloviny. Následovala nižší střední a střední třída.

Z hlediska paliv u byl největší zájem o benzínové automobily. Ty se na celkových prodejích podílely ze dvou třetin. Čtvrtina vozů měla naftu a necelých pět procent aut mělo čistě elektrický pohon.

Prodeje elektromobilů meziročně vzrostly o 65 procent na téměř jedenáct tisíc vozů. Největší zájem byl o vozy značek Tesla, Škoda a Volvo. Prodeje výrazně podpořil státní program „Záruka“, v jehož rámci získali na pořízení elektrických aut podnikatelé 200 tisíc korun. Využili to na nákup přibližně 6500 elektromobilů.

Nejoblíbenější barvou u nových aut byla podle Svazu dovozců automobilů šedá se 75 tisíci registrovaných automobilů, bílá s 58 tisíci a červená.

Podíl elektromobilů na výrobě letos stoupne, očekává Škoda

AutoMoto

Výběr článků

Načítám