Článek
Na druhém místě za Škodou skončil Volkswagen s růstem o 30 procent na 23 754 aut. Třetí Hyundai rostl o čtyři procenta na 19 688 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Opel.
„Rok 2015 se nesl ve znamení výrazného oživení domácího automobilového trhu,” řekl šéf prodeje Škoda Auto Luboš Vlček.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Celkem 75 procent nových osobních aut nakoupily firmy, čtvrtinu soukromé osoby. Při započtení operativního leasingu byl podíl soukromých uživatelů nových vozů 29 procent.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 24 346 prodanými kusy, následuje Fabia s prodejem 20 467 aut a Rapid s 11 689 vozy od stejné značky. Na dalších místech jsou modely Hyundai i30 a VW Golf.
Svaz zveřejnil také informace o tom, jakou barvu měly nejčastěji nové registrované vozy. Jednoznačně nejoblíbenější barvou byla bílá (63 procent), následuje modrá (12 procent), černá (9 procent) a šedá (5 procent).