Článek
Nárůst v kategorii osobních vozů stále souvisí s loňskou změnou legislativy. Od loňského dubna lze odečíst daň z přidané hodnoty nejen při nákupu užitkových, ale i osobních aut.
Nejprodávanější značkou osobních aut byla v prvním čtvrtletí Škoda s prodejem 13 769 vozů, což představuje tržní podíl 35 procent. Následuje Ford s 3356 vozy, Volkswagen, který prodal 2952 vozů, Renault s odbytem 2515 automobilů a Hyundai s 1765 prodanými auty.
Malým a mini vozům patřilo 30,6 procenta trhu, na druhém místě skončila střední třída s 23,5 procenta a dále nižší střední s 16,2procentním podílem. Z hlediska provedení karoserie vedly vozy kombi s 33,6 procenta trhu. Podíl aut s benzínovým motorem byl 57 procent.
Nejprodávanější byla Škoda Octavia
Nejoblíbenějším modelem byla v prvních třech měsících letoška Škoda Octavia se 7276 vozy. Následuje Škoda Fabia s prodejem 3708 aut a Ford Fusion, který si pořídilo 1023 zájemců.
Mezi lehkými užitkovými vozy nejvíce prodal Ford (488 aut), dále Fiat (285) a Volkswagen (262).
Registrace nákladních aut klesly v prvním čtvrtletí o 29,4 procenta na 942 vozů. První skončil DAF, následuje Mercedes-Benz a MAN. Prodej autobusů klesl o 22,5 procenta na 93 vozidel.