Článek
Nedostatek řidičů se v současné době podle mluvčího Česmadu Martina Felixe projevuje natolik, že některé dopravní firmy by rády přikoupily nová vozidla, ale protože je nemá kdo řídit, auta nekoupí a nabídky přeprav odřeknou. Tento stav podle něj ve svém důsledku poškozuje celou ekonomiku.
V říjnu proto sdružení rozjelo kampaň na podporu získání nových řidičů. Po celém Česku je budou lákat téměř dvě stovky billboardů, které nakreslil karikaturista Zdeněk Hofman. Na jednom z nich stojí dlouhá fronta barevných postaviček před úřadem práce a sleduje projíždějící kamión. „Nestůjte zbytečně ve frontě, zkuste to jako řidička či řidič z povolání,” píše se na billboardu.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„Uvědomujeme si, že získat patřičné řidičské oprávnění, průkaz profesní způsobilosti a vůbec zjistit, co všechno profese řidiče obnáší, není nijak jednoduché. Nabízíme proto všem zájemcům pomocnou ruku. Naše dceřiná firma Institut silniční dopravy pomůže adeptům řidičského povolání získat všechny potřebné informace,” uvedl generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.
Na kampaň vedle Česmadu přispěla i řada velkých výrobců nákladních aut a autobusů.