Článek
Jednomu z klientů KB, který se obrátil na redakci Novinek, se ve čtvrtek ráno ukázaly tři platby ve výši tisíců a stovek korun, které se tvářily, jako že proběhly ve švýcarských francích v supermarketu Migros v malé švýcarské obci Bubendorf, kde vůbec nebyl.
Znepokojený zákazník hned volal na informační linku banky. Podle té jde jen o chybu v zobrazení, která ale mohla hodně lidí vylekat.
„Vážení klienti, aktuálně se mohou v aplikacích internetového bankovnictví objevovat některé položky s chybným zahraničním popisem platby. Jedná se jen o chybu zobrazení, na nápravě chyby usilovně pracujeme,“ informovala hned po vytočení čísla v ranních hodinách infolinka KB. Upozornila také, že nejsou vždy kompletní výpisy plateb za předchozí den.
„Šlo o technickou chybu na straně banky. Naštěstí prostředky klientů nebyly v žádném případě v ohrožení. Pokud zákazník utratil například 500 korun v Lidlu, byla tato platba spárovaná s chybným popiskem a přepočtem do švýcarských franků. Zaúčtována ale byla správná částka v korunách,“ upřesnil Novinkám v dopoledních hodinách mluvčí KB Michal Teubner. Špatné popisky už byly odstraněny.
Mluvčí potvrdil původní informaci, že nešlo o hackerský útok.