Článek
„Stojíme o to, aby pro vás litovelské pivo bylo dostupné v co nejširší prodejní síti, nechceme ale přistupovat na nevyvážené obchodní podmínky. Důležité pro nás vždy bylo, je a bude vařit poctivé pivo z nejkvalitnějších lokálních surovin a prodávat jej za férové ceny,” uvedl Pivovar Litovel.
Nevyváženými obchodními podmínkami zdůvodnilo zastavení dodávek do supermarketů a hypermarketů Albert také vedení Pivovaru Holba z Hanušovic na Šumpersku a přerovského Pivovaru Zubr.
Mluvčí společnosti Albert Jiří Mareček řekl, že obchodní řetězec v tuzemských supermarketech a hypermarketech prodává šest desítek značek piv od 19 výrobců a do nabídky nyní zařazuje piva od pěti dalších malých regionálních pivovarů.
„Se všemi těmito pivovary spolupracujeme. S moravskoslezskými pivovary jsme nebyli schopni se dohodnout ani přes velkou snahu a po letech, kdy jsme jejich tři značky zařadili do celonárodní distribuce, budou v našich obchodech chybět,” dodal Mareček.
Nadnárodní maloobchodní společnost Ahold Delhaize, která provozuje v Česku řetězec Albert, zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk meziročně o 11 procent na 627 milionů eur (zhruba 16 miliard korun).
Skupina Ahold Delhaize vznikla v roce 2016 spojením nizozemské společnosti Ahold s belgickou firmou Delhaize.