Článek
Loni v srpnu mluvčí Bernda Althusmanna, dolnosaského ministra hospodářství, práce, dopravy a digitalizace, potvrdil, že ministerstvo představilo lidem z vedení Tesly lokality v Dolním Sasku. Ještě předtím Tesla několikrát kontaktovala zástupce Dolního Saska s cílem zajistit místo, které bude blízko k pobřeží, čemuž vyhovují vytipované lokality Emden i Emsland.
Pak se ale objevily na veřejnosti včetně sociálních sítí podrobnosti a Tesla nelenila a okamžitě se z projektu stáhla. Ne dosti na tom: v listopadu Musk oznámil, že v polovině roku 2020 začne stavět u braniborské obce Grünheide.
My jsme mlčeli, hájí se premiér
V roce 2021 zde chce zahájit výrobu SUV vozu Model Y. Závod bude podle dřívějších prohlášení rovněž vyrábět Model 3 a také pohonné systémy a baterie. „Přesun zasadil těžkou ránu dolnosaskému premiéru Stephanu Weilovi (SPD),“ napsal Focus.
Podle televize SAT 1 přitom Musk o Dolní Sasko původně hodně stál. „Sídlí zde Volkswagen, zemská vláda je jeho akcionářem. Šéf Tesly považuje VW za zastaralou automobilku, která – na rozdíl od něho – nezachytila trend elektromobilů, a tak chtěl souboj přenést co nejblíže baště VW,“ dodala SAT 1.
Tesla v loňském roce zvýšila dodávky elektromobilů o polovinu
Weil nařídil interní vyšetřování, aby zjistil, kdo si pustil ústa na špacír. Počet lidí zasvěcených do vyjednávání totiž údajně nepřekročil deset.
„Z naší strany neunikly na veřejnost žádné informace, které se tam neměly dostat,“ uzavřel Weil.