Hlavní obsah

Uzavírek přibylo. Silničáři letos opravují přes sto kilometrů dálnic

Oprav a s nimi spojených uzavírek letos ve srovnání s loňským rokem přibylo. Na letošek naplánovali silničáři opravy 107 kilometrů dálnic. K tomu je ale nutné připočíst i zhruba 36 kilometrů připadajících na rekonstrukci dálnice D1, kterou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) označuje jako modernizaci.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto

Článek

Loni silničáři na dálniční síti opravovali zhruba stovku kilometrů, 33 kilometrů pak připadlo na úseky modernizované D1.

"Ročně je třeba opravit zhruba pět procent délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek. V aktuálním období přibližně posledních pět let opravujeme výrazně více, protože v minulosti toto pravidlo nebylo dodržováno," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Opravy dálnic v roce 2016 - 70,7 km
D1 Rekonstrukce vozovky D1 km 199,3 - 204,6 vpravo5,3
D1 Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220,2 - 229,5 vpravo9,3
D2 Oprava AB a CB vozovky km -0,4 - 3,2 vlevo3,2
D2 Rekonstrukce CB vozovky D2 km 9,7 - 16,2 vpravo6,5
D2 Rekonstrukce CB vozovky D2 km 18,4 - 11,9 vlevo6,5
D2 Rekonstrukce CB vozovky D2 km 24,3 - 18,4 vlevo5,9
D2 Oprava AB vozovky D2 km 60,55 - 56,2 vlevo4,3
D5 Oprava AB vozovky v km 11,2-19,7 P8,5
D5 Oprava AB vozovky v km 41,8 - 48,0 P6,2
D5 Oprava AB vozovky v km 49,5 - 40,7 L8,8
*D8 Oprava AB vozovky v km 12,120 - 18,350 P6,2
Zdroj: ŘSD * může se uskutečnit až v roce 2017

Vedle rekonstrukce dálnice D1, při které se komunikace rozšiřuje do stran o 75 centimetrů, patří mezi největší opravy posledních let oprava povrchu vozovek dálnic D5 z Prahy do Plzně nebo D2 od Brna k hranicím se Slovenskem. Obě komunikace silničáři postupně rekonstruují několik let, nejdelší opravované úseky nicméně připadly na loňský a letošní rok.

Opravy nově klasifikovaných dálnic (dříve rychlostních silnic) v roce 2016 - 36,3 km
D6D6 od ČS Benzina k MÚK D. Dvory (směr KV-Cheb)2,6
D6D6 od estakády - před MÚK D. Dvory, 2. úsek1,7
D6D6 před MÚK D. Dvory-MÚK "Y"3
D35 LPD35 LP Olomouc obchvat - Přáslavice3
D48D48 MÚK Horní Tošanovice0,9
D56D56 Ostrava - Frýdek-Místek II.5,8
D52D52 rekonstrukce AB vozovky v km 23,093 - 27,1644,1
D4D4 Dobříš most 4-022
D4D4 Klínec a Kytín LS2,8
D4D4 Jíloviště - Klínec PS2,7
D4D4 EXIT 24 Voznice PS a EXIT 32 Dobříš jih PS LS (větve)1
D6D6 mosty ev. č. 6-011..1 a 6-011..2
D7D7 Praha - Knovíz PS I. a II. etapa8,7
Zdroj: ŘSD

Loni se stavělo kvůli dočerpání dotací EU

Stavební ruch se projevil na tuzemských silnicích ale hlavně v loňském roce, kdy souvisel nejen s opravami, ale i se stavbou nových úseků, byla totiž poslední možnost dočerpat evropské dotace z předchozího Operačního programu doprava na výstavbu nových silnic.

Loni tak byla zahájena například výstavba více než 14 kilometrů dlouhého úseku z Přerova do Lipníku nad Bečvou, nových úseků D3 u Českých Budějovic nebo pokračování R4 u Dubence.

Největší rozšíření dálniční sítě ale nastalo od letošního ledna, kdy přestala platit kategorie rychlostních silnic a dálniční síť se tak administrativně rozrostla o 450 kilometrů. Spolu s tím ministerstvo dopravy rozhodlo o tom, že na části silnic první třídy, které mají čtyři pruhy a jednotlivé jízdní směry jsou od sebe odděleny svodidly, bude možné jezdit až 110kilometrovou rychlostí na místo původních maximálních 90 kilometrů v hodině.

Výběr článků

Načítám