Článek
„Poslední aktualizace informačního systému odpovídají na ty nejvážnější požadavky našich partnerů z řad profesních organizací a samospráv,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti).
Na oba systémy se od jejich spuštění 1. července snáší kritika stavebníků a úředníků. Vadí jim zásadní chyby, které zkomplikovaly práci natolik, že některé žádosti nebylo možné správně podat. Úředníkům pak jednotlivé kroky podle jejich slov trvají násobně déle než dříve.
Bartoš přiznal, že v prvních týdnech systém práci nezjednodušoval, naopak ji činil obtížnější. Pomoci by měly právě pravidelné aktualizace.
Bartoš: Rezignaci nechystám, nic by nevyřešila
V tomto týdnu ministerstvo do systému přidalo například možnost načítat osoby z listů vlastnictví přímo do řízení. Nově je také možné odeslat dokument jednotlivým účastníkům opakovaně či hromadně ověřovat osoby, parcely nebo stavební objekty.
Kromě toho resort přidal do systému asi 30 šablon dokumentů, které zaměstnanci stavebních úřadů a dotčených orgánů používají nejčastěji. Do šablon se také automaticky propisují údaje, které už systém má z dosavadního řízení.
„Od těchto funkcí si slibujeme zásadní zrychlení a vyšší komfort práce pro úředníky,“ dodal Bartoš.