Článek
"Vláda ČR již delší dobu sleduje v Ústeckém kraji, zejména pak postup Ústeckého kraje a jeho hejtmana, který ohrozil základní dopravní obslužnost kraje," je uvedeno v předkládací zprávě vlády. V tomto materiálu je navrhováno usnesení vlády, jímž se ministrům dopravy, vnitra, spravedlnosti a financí ukládá provést kontrolu dosavadního postupu Ústeckého kraje při zajištění dopravní obslužnosti, a to i prostřednictvím policejního prezidenta.
"Za problém nese odpovědnost ČSSD. Ta nepřinesla potřebný zákon o veřejné dopravě, který by řešil problémy tohoto typu. Velkou chybou je i vytvoření pro vznik takřka monopolního postavení Dopravního podniku Ústeckého kraje," reagoval ve středu Šulc.
"Za zcela nehorázný útok na principy zákonnosti a za skryté výhružky lze považovat ty části předkládací zprávy, které bez důkazů v souvislosti s krajem uvádí konstatování, že je úkolem orgánů činných v trestním řízení odhalit a postihnout jakékoliv trestněprávní chování ve správním řízení,"dodal hejtman.
Za levnějšího dopravce trest od vlády
Stejně nehorázné je podle ústeckého hejtmana navrhované doporučení vlády, aby se hejtman zdržel veškerého jednání, které by bylo v rozporu se zásadou nestrannosti a objektivity rozhodování v samostatné a přenesené působnosti kraje. "Jen za to, že jsme si chtěli vybrat levnějšího autobusového dopravce, přišel trest od vlády," suše konstatoval Šulc.
Kraj má od začátku roku spory s největším dopravcem v regionu, Dopravním podnikem Ústeckého kraje (DPÚK). S firmou se nedohodl na ceně za provozování dotovaných spojů a vypověděl jí smlouvu. DPÚK od května provozoval spoje bez dotací, začátkem srpna však na čtyři dny zastavil dopravu na 2100 spojích.
Kraj mu přikázal obnovit provoz autobusů takzvaným vrchnostenským nařízením až do 8. září. Od 9. září budou na linkách DPÚK jezdit autobusy jeho sesterské firmy ČSAD Česká Lípa. Ta od DPÚK převzala většinu jeho řidičů. Nový dopravce má objednávku kraje do 31. prosince se smlouvou do 1. června 2007.