Článek
Zájemci o dotace nebo úlevy, například výrobci elektromobilů, ale musí buď vyrábět v USA, nebo používat výrobky či součástky, které se tam vyrábějí.
Podle Evropské unie to může narušit soutěž podle pravidel Světové obchodní organizace. Evropské výrobce to ohrožuje, a jak ukazuje případ Volkswagenu, může to znamenat i ránu pro pracovní trh a další rozvoj, když se producent přesune do USA, kde jsou navíc výrazně levnější energie.
Počátkem února o tom ve Washingtonu jednali ministři hospodářství Německa a Francie Robert Habeck a Bruno Le Maire, ve středu se v této věci v hlavním městě USA sešla s prezidentem Joem Bidenem i předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová.
Evropská komise se také snaží za USA nezaostat a počátkem února představila obrysy tzv. Průmyslového plánu Zelené dohody, jehož záměrem je usnadnit přístup k daňovým úlevám pro udržitelné podniky, přesměrovat finanční prostředky do odvětví čistých technologií a zmírnit pravidla státní podpory. Konečná podoba plánu by měla být známa během března.